Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>TJ=Соціальна педагогіка: теорія та практика<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 74
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
| | | | |
1. |
Ніколенко Л. М. Роль студентського громадського об'єднання у процесі соціалізації молоді / Л. М. Ніколенко // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 4-9. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Проаналізовано роль студентських громадських об'єднань у процесі соціалізації молоді. Увагу приділено з'ясуванню дефініції, виявленню особливих рис студентських об'єднань та їх місця в загальній системі молодіжних організацій України. Розглянуто різні підходи до класифікації студентських об'єднань відповідно до мети та пріоритетних напрямів діяльності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Максимовська Н. О. Соціально-педагогічні умови вдосконалення регіонального дозвіллєвого простору в процесі анімаційної діяльності / Н. О. Максимовська // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 10-17. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Розглянуто соціально-педагогічні умови вдосконалення регіонального дозвіллєвого простору засобами анімаційної діяльності, а саме: активізацію соціально-виховного потенціалу складників сфери дозвілля, запровадження анімаційної діяльності соціальних суб'єктів. Проаналізовано дефініцію "регіональний дозвіллєвий простір", яка є основою теоретичного осмислення запровадження соціально-педагогічної системи у сфері дозвілля. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.385.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
3. |
Краснова Н. П. Причини конфліктів у діловому спілкуванні / Н. П. Краснова // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 18-26. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Розглянуто поняття "конфлікт" та структуру конфліктів у діловому спілкуванні, до якої належать: об'єкт, предмет, учасники, цілі, мотиви та привід. Розкрито раціональну сторону конфлікту, яка виявляється в чітко сформульованому предметі, об'єкті. Наведено особисте логічне бачення, а також докази й обгрунтування. Показано емоційну сторону конфлікту, котра полягає в ірраціональних особливостях людської психіки, коли у сприйнятті іншої сторони наявні симпатії та антипатії, відчуття, стани й емоції; схарактеризовано об'єктивну та суб'єктивну сторони ділових конфліктів. Розкрито причини конфліктів, в основі яких лежать "боротьба за існування", "страх чужого", "розподіл ресурсів", "взаємозалежність завдань", "відмінність в способах досягнення цілей", "незадовільні комунікації", "відмінність у психологічних особливостях", "службова залежність положень", "збільшення диференціацій", "зростання ступеня взаємодії сторін" та ін. Проаналізовано причини конфліктів у діловому спілкуванні за деякими напрямами; визначено серед причин конфліктів такі чинники: чинник статті, чинник віку, чинник психологічних травм. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю787
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
4. |
Бєлецька І. В. Вплив організованого вільного часу на становлення особистості учня / І. В. Бєлецька // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 27-34. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.Розкрито вплив організованого вільного часу на становлення особистості учня. Проаналізовано деякі аспекти особистісного ставлення учня в дозвіллєвій діяльності. Визначено поняття "категорія особистості" й "категорія колективу". Виокремлено важливі показники самоактуалізації учня у вільному часі, які розвивають його особистість. Проаналізовано показники рівня просування учнів у саморозвитку у сфері організованого дозвілля; охарактеризовано позитивні обставини, які необхідно створювати, організуючи вільний час учнів, функції вільного часу (розвивальна, орієнтаційна, комунікативна, рекреативна). Розкрито специфіку змісту вільного часу та типи проведення вільного часу учнівської молоді (культурно-творчий, культурно-споживчий, рекреативний). Проаналізовано принципи культурно-дозвіллєвої діяльності (нерозривний зв'язок з життям, практичним завданням реформування нашого суспільства; принцип диференційованого підходу до різних верств населення; принцип індивідуалізації; принцип доступності; принцип послідовності). Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
5. |
Бойчук П. М. Модель формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів / П. М. Бойчук, Н. В. Борбич // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 35-44. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розкрито суть соціальної компетентності, охарактеризовано структурні елементи моделі формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів. Досліджено соціальну компетентність студентів педагогічних коледжів як комплексну характеристику особистості майбутнього вчителя, що є системою оцінних соціальних, психолого-педагогічних знань, умінь, навичок, досвіду педагогічної діяльності, цінностей і мотивів життєдіяльності, а також особистісних якостей, що надають змогу ефективно виконувати соціальні функції в межах компетенції вчителя. Проаналізовано специфіку навчально-виховного процесу педагогічного коледжу в аспекті формування соціальної компетентності особистості студента. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.350.0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
6. |
Дяченко М. Д. Особливості соціалізації майбутніх журналістів у процесі підготовки до професійно-творчої діяльності / М. Д. Дяченко // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 45-55. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.Розкрито суть понять "соціалізація" та "соціальна адаптація", висвітлено наукові погляди на проблему соціалізації майбутніх журналістів у процесі підготовки до професійно-творчої діяльності, окреслено умови для підготовки майбутнього журналіста до професійної та соціальної адаптації. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 р30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
7. |
Калько І. В. Умови та можливості реалізації ідеї гендерної рівності студентської молоді / І. В. Калько // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 56-60. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.Здійснено науковий аналіз умов та можливостей реалізації ідеї гендерної рівності студентської молоді. Установлено, що зазначений процес можливий за рахунок уведення гендерного компонента в навчальні дисципліни вищої школи, а саме, за допомогою вкраплювання гендерної тематики в дисципліни соціально-гуманітарного циклу або спеціальним уведенням спецкурсу. Освітнє середовище в зазначеному напрямку має всі підстави для реалізації ідей гендерної рівності студентської молоді, що є важливим етапом нашляху формування демократичної держави. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.332
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
8. |
Золотова Г. Д. Сучасні соціально-педагогічні погляди на проблему адиктивної поведінки дітей / Г. Д. Золотова // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 61-70. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Розкрито суть поняття адиктивної поведінки, запропоновано класифікацію психоактивних речовин, висвітлено останні розробки у галузі запобігання вживанню дітьми тютюну, алкоголю, наркотиків, токсикологічних речовин, більшу частину з яких становлять дослідження профілактики адиктивної поведінки підліткового періоду. Йдеться про широкий спектр психологічних, соціальних і біологічних причин адиктивної поведінки дітей. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.51
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
9. |
Коношенко С. В. Взаємодія Центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з пенітенціарним закладом у соціально-педагогічній роботі з неповнолітніми засудженими / С. В. Коношенко // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 71-78. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Наведено визначення поняття, напрями і зміст взаємодії ЦСССДМ та пенітенціарного закладу в соціально-педагогічній роботі з неповнолітніми засудженими. Установлено, що взаємодія ЦСССДМ та пенітенціарного закладу - це організований відповідно до вимог чинного законодавства, відомчих та міжвідомчих нормативних актів процес ділового співробітництва (погоджених або спільних дій), спрямований на досягнення мети - виправлення, ресоціалізації та реінтеграції засуджених у суспільство. Визначено основні напрями та зміст взаємодії ЦСССДМ та пенітенціарного закладу в здійсненні соціально-педагогічного, психологічного, юридичного супроводу засуджених під час відбування покарань та підготовки до звільнення. Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)024 + С5*423.122 + С40(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
10. |
Войтова Л. В. Соціально-педагогічна робота щодо профілактики насильства над дітьми в сім'ї / Л. В. Войтова // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 79-86. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Виявлено причини насильства в родині: низький рівень культури в суспільстві, слабка захищеність жертви з боку держави та правоохоронних органів, низький рівень особистісної культури, зловживання алкоголем і наркотиками, психічна неврівноваженість насильників тощо; виокремлено чинники, які зумовлюють виникнення жорстокого ставлення до дітей в сім'ї з боку батьків. Проаналізовано підходи, які пояснюють причини насильства й жорстокості в сім'ї: соціологічний і психологічний. Обгрунтовано зміст соціально-педагогічної роботи, спрямованої на розв'язання проблеми домашнього насильства. Проаналізовано складники профілактики насильства в родині. Визначено напрями соціально-педагогічної роботи щодо профілактики насильства над дитиною в сім'ї. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0 + С5*644.12*333.73
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
11. |
Клішевич Н. А. Генеза понять щодо підлітків, які не дотримувалися морально-правових норм (друга половина XX - початок XXI ст.) / Н. А. Клішевич // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 87-92. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Проаналізовано генезу понять щодо підлітків, які не дотримувалися морально-правових норм (друга половина XX - початок XXI ст.). Визначено, що введенню до тезаурусу соціальної педагогіки поняття "делінквентна поведінка" передували різні дефініції щодо підлітків, які порушували моральні та правові норми, зокрема, "важковиховувані", "правопорушники" і "педагогічно та соціально занедбані". З кінця 90-х рр. XX ст. у соціальній педагогіці активно використовують термін "делінквентна поведінка підлітків", запозичений із психології. Визначено, що підліток із делінквентною поведінкою - це особа віком 11 - 15 років, яка порушує норми громадського правопорядку, що за певних обставин може загрожувати благополуччю інших людей. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
12. |
Скоромна О. П. Державна молодіжна політика щодо підтримки студентської молоді та студентської сім'ї / О. П. Скоромна // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 4-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Висвітлено аспект сучасної державної молодіжної політики України щодо підтримки студентської молоді. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення з питань студентської молоді. Описано недержавні формування, що активно залучають до розв'язання соціальних проблем студентів: профспілкові об'єднання та студентські соціальні служби. Виділено окрему категорію, якою опікуються студентські соціальні служби, - студентські сім'ї. Окреслено напрямки роботи зі студентськими сім'ями. Описано досвід роботи ВНЗ України зі студентськими сім'ями. Індекс рубрикатора НБУВ: С5*421.251 + Х809(4УКР)342
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
13. |
Курінна С. М. Роль соціального педагога дитячого будинку в процесі соціалізації його мешканців / С. М. Курінна // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 14-21. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Розглянуто дефініцію "соціальний педагог", розкрито сутнісні характеристики соціального педагога дитячого будинку з позиції його ролі як інтегратора різних суспільних впливів на соціалізацію дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.342
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
14. |
Роман С. В. Формування еколого-гуманістичних цінностей школярів як педагогічна проблема / С. В. Роман // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 22-31. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.Охарактеризовано найбільш уживані в педагогічній практиці складники змісту, структури, механізмів, технологій, методів формування (виховання) еколого-гуманістичних цінностей школярів. Одним із грунтовно розроблених аспектів дослідженої проблеми на рівні форм виховної роботи є формування гуманістичних цінностей школярів у позаурочний час. Серед головних умов активного формування цінностей школярів у позаурочній і позашкільній діяльності науковці виділяють гуманізацію міжособистісного спілкування й діалогізацію педагогічної взаємодії. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
15. |
Юрків Я. І. Умови вирішення конфліктів у підлітковому середовищі соціальним педагогом / Я. І. Юрків // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 32-41. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Конфлікти неминучі в усіх сферах суспільного життя, тому винятком не є й підліткове середовище. Підлітковій вік традиційно вважають переходом від дитинства до дорослості. Усе, що стосується розвитку, якісно перебудовується, виникають і формуються нові утворення, що нерідко призводить до виникнення конфліктів з батьками, однолітками, учителями, із самим собою. Для того, щоб сприяти ефективному розв'язанню конфліктних ситуацій в підлітковому середовищі, соціальному педагогові необхідні умови, завдяки яким його діяльність буде більш продуктивною. До загальних умов, які доцільно використовувати соціальному педагогові для розв'язання підліткових конфліктів, слід віднести: формування конфліктологічної компетентності підлітків на основі низки спільно педагогічних принципів та компонентів; участь підлітків у колективних видах діяльності (суспільна корисна діяльність підлітків, участь у волонтерських рухах, спортивна діяльність підлітків, проведення тренінгів у підлітковому середовищі, рольові ігри); організація самовиховання підлітків (аутотренінги, саморегуляція поведінки, самоаналіз, тренінги); взаємозв'язок спільного, диференційного й індивідуального підходів у процесі виховної роботи. Використовуючи зазначені умови, соціальний педагог за певний проміжок часу зможе досягти зниження конфліктності в підлітковому середовищі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
16. |
Калько І. В. Гендерна освіта й виховання студентської молоді як психолого-педагогічна проблема / І. В. Калько // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 42-46. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Здійснено психолого-педагогічний аналіз наукової літератури з проблеми гендерної освіти й виховання студентської молоді, виявлено 3 основні напрямки, за якими можна її класифікувати. Доведено недостатню вивченість і необхідність проведення грунтовного дослідження питання гендерної освіти й виховання студентської молоді. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.332 + Ю951.103
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
17. |
Гришак С. М. Організація позанавчальної діяльності студентів коледжу в процесі соціалізації на основі гендерного підходу / С. М. Гришак, Н. С. Шабаєва // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 47-52. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Обгрунтовано організацію позанавчальної діяльності студентів коледжу у процесі соціалізації на основі гендерного підходу, що потребує перегляду методологічних та ідеологічних орієнтирів виховання студентської молоді з позиції ідеї гендерної рівності. Ідея гендерної рівності, поєднуючи всі компоненти системи позанавчальної діяльності, тобто зміст, принципи, завдання й напрямки виховання, педагогічні технології, у результаті сприятиме визначенню певних шляхів створення сприятливих умов для розвитку здібностей студента незалежно від статі, а також партнерської гендерної взаємодії вихователя й студентів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.332
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
18. |
Караман О. Л. Досвід організації соціально-виховної роботи з неповнолітніми засудженими в спеціальній виховній установі / О. Л. Караман // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 53-60. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.Узагальнено досвід організації соціально-виховної роботи з неповнолітніми засудженими у спеціальній виховній установі на основі розроблених змісту та технологій у межах усебічного правового, трудового, морально-етичного, художньо-естетичного, фізичного, санітарно-гігієнічного, релігійного виховання, участі засуджених у програмах диференційованого виховного впливу з урахуванням соціально-демографічних особливостей, ступеня соціально-педагогічної занедбаності та потреб засуджених. Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)024 + С5*148:Ч30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
19. |
Петришин Л. Й. Креативне середовище як педагогічна умова формування креативності майбутніх соціальних педагогів / Л. Й. Петришин // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 61-71. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.На основі проведеного теоретико-методологічного аналізу проблеми дослідження розглянуто креативне середовище як педагогічну умову формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вищому навчальному закладі; визначено основні блоки процесу створення креативного середовища: організаційно-діяльнісний, змістовий, операційний, мотиваційно-особистісний; подано проект креативного розвитку "Креативність+творчість", що допоможе формуванню єдиного творчо-діяльнісного простору для реалізації креативних здібностей, знань і вмінь майбутніх соціальних педагогів. Креативне середовище як певна організаційно-педагогічна умова постає засобом багатофакторної детерміації процесу формування креативності особистості майбутнього соціального педагога та є чинником досягнення креативної компетентності майбутнього фахівця соціальної сфери діяльності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
20. |
Заверико Н. В. Соціально-педагогічна практика: зміст та оцінювання її результатів / Н. В. Заверико // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 72-79. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Розкрито зміст і основні особливості організації соціально-педагогічної практики, запропоновано критерії її оцінювання за 100-бальною системою. Основний зміст соціально-педагогічної практики складається з теоретичного та практичного блоків, індивідуально-дослідної самостійної роботи студента та підсумкового диференційного заліку. Теоретичне завдання (30 балів) оцінює керівник практики від навчального закладу, практичне (30 балів) - фахівець установи, з яким працює студент, та методист від бази практики. Індивідуально-дослідне завдання (20 балів) оцінює керівник курсової роботи, остаточне оцінювання (20 балів) здійснює факультетський керівник практики. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.69
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ
| | |
|
|